Sync

SYNC #5 – TERUGBLIK

Van illustrators tot sociaal ondernemers en initiatiefnemers: SYNC bracht creatief Utrecht bij elkaar op woensdagavond 9 december. Omringd door de artsy omgeving van Kapitaal gingen zij aan de slag met de vraagstukken van de Utrechtse Introductie Tijd, Gemeente Utrecht en Studentendesk Rode Kruis Utrecht.

De Utrechtse Introductie Tijd wilde graag weten hoe ze een aankomend Utrechtse student in aanraking kunnen laten komen met álle aspecten die de stad te bieden heeft (naast het uitgaans- en verenigingsleven). Annelore van de Gemeente Utrecht wil een loket openen voor spontane zaken, een initiatief voor ideeën van jongeren die begeleiding, input en geld kunnen gebruiken. Haar vraag is dan ook: Wat is er voor nodig om jongeren van 12-20 jaar te stimuleren om zelf aanvragen en dingen te doen voor een ander? De Studentendesk van het Rode Kruis Utrecht wil een kindercommissie oprichten voor kinderen in Utrecht, maar hoe kunnen ze kinderen die het nodig hebben een leuke dag bezorgen en tegelijkertijd hun zelfredzaamheid vergroten?

De pitches
De pitches hebben veel los gemaakt en de drie groepen staan te trappelen om met de vraagstukken aan de slag te gaan. Stapels post-its en grote vellen papier liggen eerst netjes op de tafels. Hier komt meteen verandering in na introductie van het vraagstuk. De ideeën vliegen in de rondte. De tafel raakt bezaaid met de post-its in alle kleuren, de mannen en powervrouw van Uitgeverij Wuft zijn druk bezig de discussies te illustreren. De flow zit er goed in. Ondertussen worden er biologische lekkernijen op tafel gezet van GYS. Drie inspirerende brainpicknicks met zowel kritische vragen als oplossingen!

Na deze brainstormsessies is het tijd voor de borrel. Onder het genot van een biertje van De Leckere praat iedereen na en worden visitekaartjes uitgewisseld. Geïnspireerd vertrekt iedereen na een bijzondere avond, vol energie.

Wil je deze creatieve vibe ook een keer meemaken en zo je liefde voor Utrecht delen? De volgende editie van SYNC die UUT, Kapitaal en Uitgeverij Wuft organiseren, zal na het nieuwe jaar plaatsvinden. Be there!

Foto’s gemaakt door Karen Wijnen

Geef een reactie

[instagram-feed]